Prodej

Prodej zboží na portálu PACIČKY.CZ

 

Jak se stát prodejcem?

V případě, že máte zájem na portálu PACIČKY.CZ prodávat zboží, musíte být registrovaným uživatelem. Jste-li již zaregistrován jako nakupující, přejděte ve Vašem profilu na stránku Můj účet, zde zvolte „Nový účet prodejce“ a postupujte v procesu vyplnění důležitých údajů. Pokud ještě nejste zaregistrován jako nakupující, je třeba se zaregistrovat.

  •   Přečtěte si podrobně Obchodní podmínky, především body týkající se prodeje.
  •    Po otevření obchodu vyplňte některé důležité údaje, jako je např. Možnost dopravy. Dokud nebudou vyplněny tyto důležité údaje, není možné vložit zboží.

Informace o vašem prodeji (objednávky, zboží, statistiky, zprávy, provize apod.) naleznete v sekci "Přehled prodejce".

 

Jaké zboží mohu na PACIČKY.CZ nabízet?

Portál PACIČKY.CZ je určen k prodeji chovatelských potřeb pro zvířata, a to jak nových, tak i použitých. Je možno zde prodávat chovatelské potřeby vlastní výroby i průmyslově vyráběné zboží. Naleznete zde sekci pro psy, kočky, malá zvířata, ptáky, akvaristiku, exotická zvířata, koně a hospodářská zvířata a též sekci „Pro majitele“, kde naleznete např. kynologické potřeby pro majitele psů, vybavení pro jezdce na koni, dárkové předměty s tématikou zvířat apod. 

Jak vložím své zboží na portál PACIČKY.CZ?

Jako první je potřeba zadat doprava a platba, kde se vybere možnost (tedy druh dopravy a platby), země a prodejce zvolí cenu, za kterou bude zboží zasílat. Prodejce má možnost zadat více různých druhů dopravy a platby, další možnost přidá vždy pomocí tlačítka +. V případě, že máte smlouvu se Zásilkovna.cz, přidejte na profil odkaz s výběrem pobočky, kde si zákazník přeje zboží zaslat s upozorněním pro zákazníky, aby zvolenou pobočku napsali do poznámky. 

Jakmile je s nastavením spokojen, zvolí Odeslat. Následně může přejít do zadávání zboží, a to pomocí tlačítka Nové zboží.

Při zadávání nového zboží je třeba zadat název a popis zboží, kde co nejlépe popište zboží, které prodáváte.

Cena zboží se zadává včetně provize provozovatele portálu. Počítejte proto s tím, že Vaším výdělkem bude částka ponížená o tuto provizi.  

Kategorii prodejce zvolí tak, že první vybere hlavní kategorii (psi, kočky, malá zvířata, …), dále vedlejší kategorii (např. krmení, pelíšky, …) a následně podkategorii, pokud je obsažena. Zboží se zobrazí na portálu PACIČKY.CZ ve všech zadaných krocích. V případě nejasnosti, do které kategorie konkrétní zboží zařadit, a dále v případě potřeby vytvořit kategorii novou, nás prosím kontaktuje na e-mailové adrese info@pacicky.cz.

Množství určuje, kolik má prodejce dostupných kusů k prodeji.

Stav zboží určuje, zda prodejce prodává zboží nové nebo použité. V případě použitého zboží je třeba v popisu zboží uvést případné závady a poškození.

Obrázek - zde prodejce nahraje obrázek (obrázky) prodávaného zboží. První obrázek bude použit jako miniatura. Můžete změnit pořadí obrázků přetažením. Povolené přípony: png, jpg, jpeg.

Možnosti – zde můžete přidat možnosti, které slouží k další specifikaci zboží, jako je například velikost, barva nebo poznámka ke konkrétnímu zboží. Zvolené možnosti se zobrazí v detailu zboží a nakupující si je vybere při objednání zboží.

Slevová cena – slevovou cenu zvolíte v případě, že chcete své zboží po nějakou dobu nebo na stálo zlevnit. Klikněte na „definujte novou cenu po slevě“, zadejte název slevy, cenu po slevě, datum počátku a ukončení platnosti slevy a potvrďte tlačítkem Odeslat. U zboží se zobrazí přeškrtnutá původní cena a nová cena po slevě.

Množstevní sleva – tuto zlevněnou cenu zadáváte v případě, že při objednání více jak jednoho kusu zboží poskytnete slevu za množství. Klikněte na „definujte novou množstevní slevu“, zadejte název slevy, množství, cenu za uvedené množství, datum počátku a ukončení platnosti slevy a potvrďte tlačítkem odeslat. Když nakupující koupí uvedené množství, tak se mu zobrazí definovaná cena místo násobku ceny za jeden kus.

Prodejce má možnost nabídku svého zboží kdykoliv smazat (tlačítko  ) či na libovolnou dobu skrýt (tlačítko ). Prodejce též může kdykoliv měnit a upravovat popis a vyobrazení nabízeného zboží (tlačítko ).  

    

Jaký je postup prodeje?

V případě, že si nakupující u Vás objedná zboží, přijde Vám oznámení na Váš uvedený e-mail prodejce, kde budete vyzváni k potvrzení objednávky. O nové objednávce budete současně informováni i ve Vašem účtu prodejce (sekce „Přehled prodejce“ a sekce „Zobrazit Vaše objednávky“). Objednávku potvrdíte naVaše objednávky a nakupující je o tomto potvrzení ihned informován automatickým e-mailem. V případě, že byla zvolena platba na účet předem, bude tento e-mail obsahovat pokyny, aby nakupující zboží zaplatil a jak to má udělat. Vyčkejte, až Vám platba přijde na Váš účet a následně objednané zboží zašlete nakupujícímu. V případě, že nakupující zvolil dobírku, zboží zašlete ihned po potvrzení objednávky. Po odeslání zboží nakupujícímu nezapomeňte veVaše objednávkyzměnit status na „zboží odesláno“. O této změně statusu portál informuje nakupujícího automatickým e-mailem.

V případě, že nemáte k dispozici všechno zboží, které nakupující v jedné objednávce objednal, je třeba objednávku jako celek odmítnout. Není možné potvrdit jen část objednávky. Nakupující totiž z různých důvodů nemusí mít o nekompletní objednávku zájem. Doporučujeme proto v případě, že je nakupující registrován, kontaktovat ho vnitřní poštou portálu PACIČKY.CZ a domluvit se s ním na nové objednávce bez zboží, které nemáte k dispozici.

 

Je prodej zboží zdarma?

Každý prodejce může své zboží vkládat a vystavit na portálu PACIČKY.CZ zcela zdarma. Jakmile nakupující uskuteční objednávku a prodejce tuto objednávku potvrdí, je prodejce povinen zaplatit provozovateli portálu PACIČKY.CZ provizi za zprostředkování prodeje. Prodejce tedy platí provizi pouze z realizovaných prodejů.

 

Jaká je výše provize?

Provize provozovatele portálu PACIČKY.CZ je stanovena procentní sazbou z ceny prodaného zboží (bez poštovného). Zaváděcí zvýhodněná výše provize činí 5 % z konečné ceny prodaného zboží uvedené v nabídce prodejce a bude platit až do 29.2.2016. Počínaje dnem 1.3.2016 činí výše provize 10 % z konečné ceny prodaného zboží uvedené v nabídce prodejce. Jsme plátci DPH a výše uvedená provize již DPH zahrnuje, a je tedy konečná.

 

Jak se platí provize?

Provize se hradí jednou měsíčně na základě souhrnného měsíčního vyúčtování, které zahrnuje provize ze všech prodejů uskutečněných v uplynulém kalendářním měsíci. Toto vyúčtování spolu s pokyny k platbě Vám zašleme na Vaši e-mailovou adresu nejpozději do 5. dne následujícího kalendářního měsíce. Dlužná provize se Vám zároveň zobrazuje i ve Vašem účtu prodejce (sekce přehled provizí).

Provizi za uplynulý kalendářní měsíc je třeba zaplatit nejpozději do 15. dne následujícího kalendářního měsíce, a to převodem na bankovní účet provozovatele. Číslo účtu provozovatele a variabilní symbol pro příslušnou platbu najdete v zaslaném vyúčtování. Variabilní symbol slouží k přiřazení konkrétní platby konkrétnímu prodejci, a každá platba proto má jiný variabilní symbol. Provize je zaplacena připsáním částky na náš účet (nikoliv odesláním platby z Vašeho bankovního účtu). Banky připisují platby do dvou pracovních dnů od zadání příkazu k platbě, je proto potřeba s touto prodlevou počítat.

Po připsání provize na náš bankovní účet Vám bude e-mailem zaslána faktura.

Pokud souhrnná výše provizí za uplynulý kalendářní měsíc nedosáhne částky 50,- Kč, je provozovatel dle svého uvážení oprávněn, a to i opakovaně, převést tuto částku do dalšího měsíce, a zahrnout ji tak do souhrnného měsíčního vyúčtování provizí až za tento další kalendářní měsíc. O případném převedení provize do dalšího kalendářního měsíce budete informováni e-mailovou zprávou.

 

Je provize účtována v případě, kdy nakupující zboží nezaplatí?

Pokud nakupující koupené zboží nezaplatil (a zboží mu tedy nebylo ani dodáno), může prodejce přes kontaktní formulář zažádat provozovatele o stornování příslušné provize. Pro lepší přehlednost uveďte před Vaše jméno do formuláře slova „STORNO PROVIZE“. V těchto případech bude provize zpravidla prodejci odpuštěna (pokud ještě nebyla uhrazena) či bude o výši již zaplacené provize ponížena provize v následujícím měsíci. Na odpuštění provize či ponížení provize v následujícím měsíci však není právní nárok. Provozovatel může ověřovat, zda k zaplacení a převzetí zboží nakupujícím skutečně nedošlo, a v odůvodněných případech může dle své úvahy odpuštění či ponížení následné provize odmítnout.

 

V případě jakýchkoliv dotazů týkajících se fungování portálu PACIČKY.CZ a prodeje zboží na tomto portálu nás neváhejte kontaktovat na e-mailové adrese info@pacicky.cz nebo mobilním čísle 605 75 34 52.